2 Mayıs 2013 Perşembe

Zakkum Tohumları

Geçen yaz yol kenarlarındaki zakkumlardan topladığım tohumlar çimlenmişler.
Çoktan umudu kesmiş sulamayı bile bırakmıştım, aylar olmuştu toprakla buluşalı ama ses seda yoktu..
Ama onlar havaların ısınmasını bekliyorlarmış meğer,
söyleselerdi bana bana ben onları ısıtırdım yaw :)
Zakkumcuklarımın çoğunluğu inş. sarımtırak olanlardandır.
Beyaz gibi ama sarımsıydı, kar beyaz değildi çiçekleri...

Ben yine işi garantiye almak için ayırdığım tohumları da ektim.
Hepsi büyümeyi başarırsa zakkum ormanım olacak...
yaşasın :D
Bahçe kenarına şahane çit olur onlardan,
hani bodur ağaççıklardan dikerler ya, bir de budarlar onların tepesini dümdüz...
o şekil yani,  ne hoş değil mi :))






Zakkumun tohumları çiçeklenme bittikten sonra meydana gelen kapsüllerden topladım.
Tüylü tüylü küçük tohumlar ilk bakışta uçuşacakmış hissi veriyor ama elinize alınca hissediyorsunuz tohumu.

Zakkum çok arsızmış toprağa değdiği yerde kök salarmış.
Suya konunca kölenirmiş,
miş muş diyorum çünkü bu tohumlarla beraber bir kaç dal koparmıştım,
ama suda köklenmediler malesef.
Bunun da püfü varmış:
Zakkumun kesilen yerini bıçakla birkaç santim yararak şeffaf olmayan bir kapta suda bekletmek.
Ama bu işlemler yaz sonu yapılmalıymış...

Bunu da deneyeceğim yaz hele bitsin :D
Bu zakkumların büyümesi baya bir zaman alır zaten,
bu sene umudum yok ama seneye çiçek açar mı acaba ?